První pomoc v akutní citové krizi - pro dospělé i pro děti

30.06.2017

Cítíte se zrazení, bolaví, zklamaní? Zažili jste šok, nenadálou ztrátu, rozchod, každou chvíli pláčete, tečou vám slzy proudem? Zřejmě zažíváte akutní citovou krizi. Vyzkoušejte první pomoc, díky které se rychle dostanete ven z nejhoršího.


"Sama jsem párkrát zažila těžké chvíle a stav, emoci k nepřežití." prozrazuje Daniela Aidan, autorka metody dechových cvičení RE-CREATION Systemics.

"Několikrát jsem řešila náhlou krizi či panickou ataku u svých klientů. Dokázala jsem klienta během chvíle uklidnit i po telefonu, když volali z ulice nebo z domova. Klíčové přitom bylo, že jsem sama zachovala klid, zůstala zakotvená ve své síle a ve vědomí a tento stav jsem spolu s dýcháním na ně přenesla."

Vyzkoušejte si její osvědčený návod na řešení akutní psychické krize, který doporučuje svým klientům, přátelům a učí lektory ve výcviku RE-CREATION.

Tento návod funguje i jako rychlá pomoc nejen pro dospělé, ale i pro děti, když se třeba leknou, ztratí nebo bojí. Nebo když pláčou a nevědí proč.

První pomoc v akutní psychické (emocionální) krizi - pro děti i dospělé

  1. Dýchejte - nádech nosem - výdech ústy
    Váš dech vás vrátí z emocionálního těla zpátky do bezpečí fyzického těla a umožní vám  opět mít nad situací kontrolu. Vrátíte se do teď-tady.
    "Co se stalo, stalo se. Co bylo, bylo. Teď je všechno v pořádku. Nadechněte se. Nádech nosem, výdech (pootevřenými) ústy."
  2. Otevřete oči
    Když máte zavřené oči, jste lapení ve víru emoce a minulosti. Když je otevřete, spojujete se s přítomností, sílou života a zdroji zvenku. 
    "V případě plačícího (řvoucího!) dítěte ho klidně, jemně, ale důrazně požadejte, aby otevřelo oči a podívalo se na vás. Pak na něj klidným a vlídným pohledem přeneste svůj vlastní klid a vědomí přítomnosti. Dýchejte společně s ním. Buďte mu oporou a pilířem, který potřebuje."
  3. Přijměte, co se teď děje
    "Přijímám, jak to teď je - co se teď děje, co se stalo, co prožívám. Má to svůj důvod a já to zvládnu."
  4. Uvědomte si, co konkrétně se teď děje a prožíváte
    Popište emoci, kterou prožíváte - slovně. "Mám strach. Bojím se. Lekla jsem se. Bolí to. Jsem v šoku. Opustil mne. Nemůžu tu zradu vstřebat." 
  5. Přijměte popsanou emoci nebo stav. Uvědomte si, kde je v těle, na jakém místě v těle ji cítíte. "Položte si tam dlaň, přijměte ji, dýchejte".
  6. Prodýchejte, přijměte a pusťte - vraťte emoci nebo stav tam, kam v čase a prostoru patří. Většinou do minulosti a na jiné místo.
    A pokud je stav nebo emoce příliš silná a nezvladatelná - není vaše. To, co je vaše, totiž vždycky unesete a zvládnete.
    "Přijímám svůj díl odpovědnosti za  .... (to, co se děje, emoce, stav) a zbytek pouštím a vracím tam, kam to patří v čase v prostoru." 
    Řekněte si to několikrát za sebou.
  7. To je celé. Pak už řešíte jen tu SVOU část. A to je většinou hračka.

Jednoduché, účinné, rychlý efekt. Je to záležitost 5 minut. 

"Funguje to. Vyzkoušejte".

© 2017 Daniela Aidan - RE-CREATION Systemics


Pokud se chcete naučit, jak zklidnit svoje emoce, když vám přerostou přes hlavu a rychle obnovit svou vitalitu a energii jednoduchým cvičením, přijďte na některý z našich workshopů.


Chcete se podělit o zajímavý tip?
Sdílejte ho s přáteli na facebooku.