3 tipy, jak ulehčit sobě i svému dítěti nástup do školy a školky

25.08.2017

Vaše tělo ještě hladí letní slunce, ale hlavou už proudí tuna černých myšlenek... Začíná září. Starší jde do druhé třídy a mladší poprvé do školky. Stihnu všechno? Jak to bude probíhat? Co, všechno budu muset zaplatit? Hrozivý mix myšlenek ve vaší hlavě nabývá na objemu a tlačí do spánků. Tak se neděste. Existuje způsob, jak z toho vyjít, aniž by vám z toho švihlo.

Nezbytná trocha disciplíny

Probudit se z letního klidu a najet v září na plný výkon se zdá jako nemožný výkon. Ano - jste tím, kdo bude celý měsíc lítat jak tryskomyš. A v tom kolečku s vámi budou běhat i ostatní. Proto je nutné pozorně sledovat, co to s vámi dělá, včas vyhlásit stopku a znovu nabrat síly.

Mám pro vás tři tipy, které zaručeně fungují.

TIP # 1 zní: Udržujte sami sebe v pohodě.

Asi si říkáte: "To vím taky, tak mi řekni JAK? :) Dyť já si horko těžko urvu pro sebe deset minut!"

I těch 10 minut stačí - naučte se biodynamickou RE-CREATION desetiminutovku a budete během chvilky zase fit.

Kombinací vědomého dýchání, soustředěné pozornosti na jednotlivé části těla a vizualizace se během 10 minut uleví hlavě od překotných myšlenek a tělu od stoupajícího stresu a dramatických emocí.

A věřte mi, že pokud během dne pro sebe ukořistíte tři takové desetiminutovky, zvládnete ten nápor v klidu a zdravá. Já si dávám jednu hned co vstanu, druhou v práci (během pauzy na oběd) a třetí večer, než jdu spát.


TIP # 2 je:
Důvěřujte sobě i dětem, že to zvládnete. Komunikujte.

Často totiž přenášíme svou nervozitu, strach a emoční stres na děti. Děti jsou, co se týká odolnosti proti tlaku prostředí, v rodině tím nejslabším členem. A na rozdíl od dospělých své strachy a nervozitu často neumějí pojmenovat a vyjádřit slovy, aby se jim ulevilo.

A tak to dělají po svém, jak mohou - hádkami mezi sourozenci, rozbíjením věcí, rýmou nebo bolením bříška či trucovitým odmítáním všeho.

Za každých okolností proto věřte, že to společně zvládnete a také to NAHLAS svým dětem řekněte. A taky jim klidně řekněte, že jste z toho nervózní, aby se všechno stihlo. Že máte strach, jak si ve škole a školce zvyknou. A že nevíte, jestli toho na vás pár dní nebude moc.

A zeptejte se jich, co se honí v hlavičkách jim. Komunikujte s nimi a možná budete překvapeni, co z nich vypadne. A rozhodně to, co cítí, nezlehčujte takovým tím typicky rodičovským způsobem " to je prkotina, tím se netrap". To jim moc nepomůžete.

Použijte svůj soucit, empatii a problémy svých dětí berte s úctou a respektem. Jen tak se vám na ně podaří společně najít řešení, díky kterému se vaše děti budou cítit ve škole a školce bezpečně.

TIP # 3 je: Objevte bod klidu

Kdepak, není řeč o erotice :)  Řeč je o tělesné biodynamice. Když jste ve stresu, vaše tělo se stáhne, ztuhne a uzavře se. Cítíte tlak a napětí.

V pánvi leží energetický bod, který dokáže přinést uvolnění, stabilitu a tělesnou i emoční vyrovnanost. Aktivuje se dýcháním a my s ním učíme mámy pracovat na každém workshopu.

Tento bod vám pomůže dostat se z emoční nepohody, stejně jako pomůže vašemu dítěti, když upadne do návalu strachu nebo vzteku. Stačí jen položit mu dlaň na bedra, pohlédnout mu klidně do očí a klidně dýchat.

.

Přeji vám co nejvíce klidný start nového školního roku.
Sdílejte ostatním mámám :)


© 2017 Autorka článku: Alena Hanušová, lektorka RE-CREATION